Una recepta: pollastre amb mango

La cuina s’ha convertit en una de les meves aficions ara que, malauradament, m’he quedat sense feina. I quan tens temps, pots dedicar una estona a pensar en preparar plats diferents dels que podríem anomenar “quotidians” i que et permeten fer provatures amb diferents ingredients i sabors. M’encanta la fruita, i em fascina la quantitat de receptes diferents que es poden fer agafant el pollastre com base. Doncs som-hi! 

Pollastre al mango: per preparar aquesta recepta he utilitzat la meva pròpia inspiració i diversos consells d’alguns lloc web de cuina que he trobat a internet.

ingredients per a 4 persones:

  • 1 pollastre d’uns 2 quilos (jo el compro a Santmartí del Mercat Central de Sabadell a on trobo que tenen molt bon material)
  • 1 mango maduret
  • 6 tomàquets madurs
  • unes branquetes de romaní
  • una cullerada de mel
  • oli d’oliva verge
  • sal i pebre

La mida importa? No ho sé. Depèn. Per gustos…colors !!! Jo vaig demanar que em tallessin el pollastre a trocets més aviat petits perquè trobo que es cou millor i el puc repartir més bé.

Salpebrem els troços de pollastre i els posem dins d’un bol i ho deixem macerar una estona (una mitja horeta, més o menys) a la nevera amb l’oli i les branquetes de romaní.

Mentre el pollastre va agafant l’aroma del romaní i l’oli a la nevera, tallem els tomaquets a dauets i fem el mateix amb el mango. Ho saltem en una paella amb una miqueta d’oli, sal i sucre. Quan veiem que el tomàquet i el mango canvien una mica de color, accentuant-se el vermell i el groc, ho treiem el foc.

Escalfem el forn a 200º (la temperatura, pel que llegeixo als webs experts en cuina, depèn de cada aparell i de cada casa). Preparem la safata del forn. Hi aboquem el pollastre amb l’oli i el romaní i, quan el forn ha arribat a la temperatura desitjada, la posem a mitja alçada perquè es cogui tot el pollastre per dalt i per baix.

Quan veiem que el pollastre ja té un color torradet (uns 3/4 d’hora després d’haver-lo posat dins el forn), treiem la safata i tirem pel damunt del pollastre la barreja de tomàquet i mango. També hi afegim una cullerada de mel ben repartida entre tots els troços de carn. Tornem la safata al forn i ho deixem coure uns 10 minuts més.

Ja podem servir els plats. La barreja de gustos dolços i salats no puc dir que sigui sorprenent, perquè hi ha milers de plats que la practiquen, però queda molt bona. Com a variació i, per enfortir el gust, s’hi pot afegir una picada de ceba però jo no ho vaig fer.

És un plat suau, senzill de fer saborós.

Bon profit !!

plat de pollastre al mango

plat de pollastre al mango

Anuncis